Den Hoek Inside: telefoon stress

In deze nieuwe serie bloggen neem ik u graag mee achter de schermen bij Den Hoek. Meer weten over de artsen, therapeuten en assistentes? Wat maken wij allemaal mee in onze levendige praktijk? Dit en nog veel meer!

Onze praktijk ligt op een bijzondere plek. Verscholen tussen de drukte van Utrecht, Zeist en De Bilt ligt een klein stukje prachtige natuur.

De monumentale boerderij, waar onze praktijk in gevestigd zit, ligt hier middenin.

Elke dag als ik naar mijn werk rijd geniet ik, elk seizoen zie je de natuur veranderen, ondanks de drukte in de ochtend van de fietsers op het toch wel smalle weggetje.  

Met regelmaat zien we in onze “achtertuin” prachtige dieren. Reeën, zwaluwen, ijsvogels, roofvogels, ringslangen en natuurlijk heel veel insecten. Die laatste hoef ik persoonlijk niet te vaak te zien, maar ik weet dat ze nodig zijn 😉

Helaas brengt de locatie van de praktijk ook wat ongemakken met zich mee.

Het weggetje om ons te bereiken is vrij smal en wij vallen onder “het buitengebied”. Dit houdt in dat wij, vergeleken met de rest van de digitale wereld, vrij prehistorisch internet hebben bijvoorbeeld. Het is behoorlijk traag en de verbinding valt soms weg.

Dit is lastig en af en toe erg frustrerend, maar nog niet onoverkomelijk. Totdat we van KPN het bericht kregen dat ISDN zou worden opgeheven.

Bij ISDN kun je meerdere telefoonlijnen laten binnenkomen. Uiteraard hadden wij dit ook, er konden 2 lijnen tegelijk gebruikt worden en daarnaast was er nog een extra aparte lijn voor het uitbellen.

Ongeveer tegelijk met dit bericht kregen we bericht dat ons buitengebied voorzien zou gaan worden van glasvezel! U begrijpt, we waren ontzettend blij. Per januari 2019 zouden we eindelijk snel internet en meerdere telefoonlijnen hebben.
Maar helaas…er bleek al snel een behoorlijke vertraging te zijn. De oplevering werd opgeschort naar november 2019.

September 2019 was het eindpunt voor ISDN. Dus over naar een noodplan om te overbruggen van september tot november. Na veel puzzelen werd een oplossing gerealiseerd met mobiel/4G bellen.

Helaas, we hadden te vroeg gejuicht.

Glasvezel had alweer flinke vertraging opgelopen, nieuw vooruitzicht: voorjaar 2020. Als we geluk hebben…

Ondertussen was de ISDN dus opgeheven en daarmee ook onze telefoonlijn. Het bellen met de mobiele telefoons via 4G bleek in de praktijk een stuk minder goed te werken dan dat het zou moeten volgens de telefoonaanbieder.

Uren bloed, zweet en tranen voor onze praktijkmanager Stefanie volgde. Hoe dit op te lossen?

Ook voor de assistentes was het erg frustrerend. We willen graag iedereen duidelijk en vriendelijke te woord staan, maar dit werd ons soms echt onmogelijk gemaakt. Hoe vaak er niet in de praktijk klonk: “Hallo, hallo, hallooooo hoort u mij?!”

Onderling gingen we er op een gegeven moment maar wat grapjes over maken: de telefoon gaat, spannend! Lukt het of lukt het niet?!

Gelukkig is er inmiddels een oplossing gevonden die een stuk beter lijkt te werken.

Het is nog niet zo ideaal als een vaste lijn of zoals glasvezel zou zijn, maar het werkt!

Mocht u ons dus een keer niet direct te pakken krijgen, dan zou het dus kunnen dat we bijvoorbeeld even geen bereik hebben. We vinden dit erg vervelend en hopen dat u de moeite wilt nemen om op een later moment het nogmaals te proberen.

Uiteraard mag u ons ook altijd een mailtje sturen zodat wij contact met u op kunnen nemen.

En als u bij ons op de praktijk bent geniet dan vooral extra van al het moois wat “ons buitengebied” wél te bieden heeft!

Scroll naar top

Deze website maakt gebruik van cookies voor een goede werking van de website. Klik op accepteren, als u akkoord bent met het gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten